Nyheter Vi finns här för dig

Alla artiklar

Vi finns här för dig

Tiderna är svåra för resenärer. Vi vet att du kanske omprövar och ändrar dina resplaner – eller avbryter dem helt. Vi vet hur svårt det är, eftersom vi på Skyscanner alla är resenärer. Precis som du, övervakar vi uppdateringarna dag för dag och hoppas fortfarande att vi kan göra den där drömresan eller längtar efter att besöka de människor som betyder mest. Och det är därför vi är här för dig. Här för att dela den information som är viktig. Här så att du, när detta är förbi, är redo för att ge dig ut i världen.

Bryan Dove, VD Skyscanner

Vi håller hela tiden denna sida uppdaterad om det nuvarande utbrottet av coronaviruset, även känd som COVID-19. Så oavsett om du behöver den nu eller inom en snar framtid kan den vara värt ett bokmärke.

Coronavirus-uppdateringar

Informationen förändras varje dag vilket kan göra det svårt att hålla jämna steg med de fakta som är mest relevanta för dig.

Vi rekommenderar starkt att du läser råd från dina lokala myndigheter som svenska Krisinformation från folkhälsomyndigheten och regeringar, liksom vägledningen från Världshälsoorganisationen (WHO), en pålitlig och pålitlig källa för globala nyheter och information.

Vanliga frågor

Hur kan jag hålla mig säker när jag reser?

Det finns många praktiska steg du kan vidta. Tvätta händerna regelbundet (med tvål och vatten eller med en alkoholbaserad handgel), undvik att röra ögon, näsa och mun och håll dig minst en meter bort från någon som hostar eller nyser. Läs mer

Jag vill avboka mina resplaner. Hur gör jag detta och kan jag få en återbetalning?

Ring först det flygbolag, hotell eller resebyrå som du bokade hos. Mer information, inklusive kontaktinformation, hittar du på vår hjälpsida. Är du inte säker på vilket företag du använde? Du kan se deras namn på din bank- eller kreditkortsöversikt såväl som e-postmeddelandet du fick från dem för att bekräfta bokningen. Läs mer

Mitt flyg har blivit inställt. Hur får jag en återbetalning?

Ring flygbolaget eller onlineresebyrån. På grund av att så många resplaner ändras kan det ta längre tid än normalt för att få prata med någon som kan hjälpa dig, men fortsätt att försöka. Om leverantören säger att en återbetalning inte går att få, eller om de har lagt ner verksamheten, kan det vara värt att kontakta ditt kreditkortsföretag om du använde det för att boka. Om du har reseförsäkring, ta även kontakt med försäkringsbolaget.

Kommer min reseförsäkring täcka inställda flyg?

Det beror på din försäkringspolicy. Titta på deras webbplats eller ring dem för att ta reda på mer.

Klicka här för mer svar på vanliga frågor.