Vårt uppdrag är att förändra världens resande.
Här finns kontaktuppgifter för förfrågningar från media.
Håll dig uppdaterad med pressmeddelanden och senaste nytt.
Få tillgång till våra foton, produktbilder och logotyper.
Efter att ha registrerat företaget 2001 lanserar medgrundaren Gareth Williams Skyscanner från sitt gästrum. Följande år öppnar vårt första kontor i Edinburgh.
Vi får ta emot 1,5 miljoner pund i Series A-finansiering från Scottish Equity Partners, och sedan ytterligare 1 miljon pund 2008.
För första gången har vi en miljon användare på en och samma dag.
Webbplatsen lanseras på 30 språk världen över.
Vi växer starkt i Asien och öppnar ett kontor i Singapore, och hemma i Storbritannien förvärvar vi det nystartade reseföretaget Zoombu. Under tiden lanseras Skyscanner-appen.
Sequoia Capital investerar i Skyscanner. Samma år utökar vi verksamheten genom att förvärva det spanska hotelljämförelseföretaget Fogg och lansera hyrbilar i appen. Vi öppnar också ett kontor i Miami.
Detta år fokuserar vi på mobila applikationer. Vi förvärvar Distinction, ett apputvecklingsföretag i Budapest, och lanserar hotellsökning i appen. Vi börjar leverera datainsikter till resebranschen med vår nya B2B-plattform. Vi förvärvar också Youbibi, en kinesisk resesökningssajt.
Vi öppnar ett nytt kontor i London och startar ett nytt joint venture i Asien genom att börja samarbeta med Yahoo! Japan. Vi blir också det första globala metasökverktyget för resor som ger flygbolagen möjlighet att ta emot direktbokningar via en tredjepart med hjälp av New Distribution Capabilities.
Året inleds med att fem nya partner satsar 128 miljoner pund på att stödja och påskynda vår tillväxt, och avslutas med att Skyscanner köps upp av Ctrip (nu Trip.com Group). Affären värderas till 1,4 miljarder pund. Detta är det största förvärvet någonsin inom reseteknik i Europa.
Vi förbättrar funktionen för omdömen och rekommendationer genom att förvärva den sociala plattformen Twizoo.
Gareth blir styrelseordförande och fokuserar på Skyscanners långsiktiga vision. Vår Chief Technology Officer, Bryan Dove, övertar platsen som VD.
För att hjälpa resenärerna att boka flyg med lägre utsläpp inför vi ekomärkning. Detta ingår i vårt övergripande uppdrag att leda den globala övergången till ett modernt och hållbart resande. Skyscanner har nu över 100 miljoner användare varje månad.
Vi tror på att resandet har kraften att förändra oss. Och vi har kraften att förändra resandet.
Allt du behöver veta om Skyscanner.
Vi står på din sida. Det här är vad det innebär.
Vilka vi är, var vi finns och hur vi arbetar.