Integritetspolicy

Inga överraskningar!

Dina uppgifter kommer endast att samlas in, användas och delas i enlighet med denna policy.

Vi skyddar dina uppgifter

Vi garanterar att de personuppgifter du delar med oss hanteras säkert och konfidentiellt.

Du har alltid kontroll

Du kan uppdatera dina profil- och meddelandeinställningar när som helst.

Om denna policy

Varför och hur använder vi dina personuppgifter?

Vi använder endast dina uppgifter om du gett ditt samtycke, om det är nödvändigt för att tillhandahålla de tjänster du begärt, om det krävs för att utöva eller uppfylla juridiska rättigheter eller skyldigheter eller för vanliga affärssyften i enlighet med denna policy.

Vilka personuppgifter samlar vi in?

Alla som använder våra tjänster får vissa uppgifter om sig själva insamlade, lagrade och behandlade. Vi samlar dock inte in mer information än vi behöver.

Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?

Vi behåller bara dina uppgifter så länge vi behöver dem, eller om det krävs enligt lag. Sedan raderar vi dem eller anonymiserar dem så att de inte kan identifiera dig. Vi hanterar information på olika sätt beroende på vad den används till, men du kan när som helst be oss att radera dina personuppgifter.

När delas dina uppgifter med eller samlas in av tredje parter?

Hur skyddar vi dina personuppgifter?

Att skydda din integritet är en del av vår kultur, och vi använder en kombination av åtgärder av branschstandard för att göra det.

Var lagrar vi dina uppgifter?

Dina uppgifter förvaras på ett säkert sätt i datacenter i hela världen. Den exakta platsen beror på var du befinner dig när du använder Skyscanner. Dina uppgifter behandlas endast av leverantörer som tillhandahåller lämpliga avtalsmässiga skydd för de uppgifter de behandlar. Ibland kan dina uppgifter lagras i länder med andra nivåer av säkerhet än i ditt eget land, men vi ser alltid till att deras standarder uppfyller våra.

Hur används dina uppgifter för annonsering?

Vilka är dina valmöjligheter och rättigheter?

Om du har ett konto hos Skyscanner kan du komma åt, redigera, hämta eller radera viktiga personuppgifter kopplade till din profil när som helst via din profil. Där kan du även hantera dina prenumerations- och marknadsföringsinställningar.
Du har även rättigheter gällande de personuppgifter vi innehar om dig. Se detaljerad information om det nedan. Du kan utöva dessa rättigheter genom att kontakta oss via vårt Hjälpcenter.

Vilka är vi och hur kan du kontakta oss?

Skyscanner levereras av Skyscanner Limited, ett företag registrerat i Storbritannien.
Skyscanner Limited är registeransvarigt för all information som samlas in från dig av oss.
Vårt organisationsnummer är: 04217916
Vår företagsadress är: Floor 6, The Avenue, 1 Bedford Avenue, London, United Kingdom, WC1B 3AU.