Hilton Garden Inn Milan North
Via Lucio Giunio Columella 36 , Municipio 2, Milano, 20128, Italien
Hitta det bästa hotellet i Milano för dina datum, efter pris eller preferens
Jämför erbjudanden för Hilton Garden Inn Milan North på hundratals webbplatser, på ett och samma ställe
Håll utkik efter erbjudanden med fri avbokning eller höga betyg
Jämför rum och priser
Snabba fakta
Checka in från: | 14:00 |
---|---|
Checka ut före: | 12:00 |
Frukost | Frukost tillgänglig |
Husdjur | Husdjur tillåtna mot extra debitering |
Barn | Barn är välkomna på detta hotell |
Faciliteter
Mer om Hilton Garden Inn Milan North
Hilton Garden Inn Milan North
Hilton Garden Inn ligger i nordöstra Milano och har gratis parkering. Tunnelbanestationen Villa San Giovanni ligger 2 minuters promenad bort och erbjuder direktförbindelser till Milanos katedral samt utställningscentren Rho Fiera och Fiera Milano.
Betyg och omdömen
Omdömen från resenärer
Kommentar: 5 juni 2025
Vår 1: a gången i Milano
Svar från hotellet
Kommentar: 7 juni
Thank you so much for your kind feedback! We're thrilled to hear you enjoyed your stay, especially the comfort of the Junior Suite, the balcony view, and the quality of the shower.
A special thanks for mentioning Giulia at the front desk — she’ll be happy to know she made your stay even more enjoyable by helping with your questions. We’re also glad you liked the breakfast selection and found our location near San Giovanni Station convenient for getting around.
We hope to welcome you back again soon for another great experience!
Looking forward to welcoming you back, we extend our warmest regards.
Simone Abedini
Front Office Manager
Hilton Garden Inn Milan North
Kommentar: 31 maj 2025
Fantastisk vistelse i Milano. Kommer att stanna igen.
Hjälpsam och tillmötesgående personal. Vänlig och villig att gå ur vägen. Bakade bönor blev färdiga under frukosten på pålägget. Positivt överraskad, servitören tog den till mitt bord.
Allt som allt bra och valuta för pengarna.
Svar från hotellet
Kommentar: 7 juni
Thank you for your detailed and thoughtful review! We’re so glad to hear you enjoyed your spacious and clean room, especially the balcony — we appreciate your suggestion about adding a lounge chair and will certainly keep it in mind.
It’s great to know that you found our breakfast spread superb and our staff courteous and helpful — we’re especially happy to hear about the personal touch from our team in bringing the baked beans to your table!
We also appreciate your feedback regarding the vegetarian options at breakfast. Your comment is noted, and we’ll look into adding more variety for longer stays.
Thank you again for staying with us — we’re thrilled to know you found it great value for money, and we hope to welcome you back soon!
Simone Abedini
Front Office Manager
Hilton Garden Inn Milan North
Kommentar: 11 maj 2025
Trevligt, nära nog, och bra frukost. Uppmärksam personal.
Svar från hotellet
Kommentar: 1 juni
Thank you so much for your kind words and for taking the time to share your experience. We're delighted to hear that you enjoyed your stay with us and appreciated the cleanliness, modern design, and convenience of our parking garage.
We're especially happy that you enjoyed our breakfast—it's a point of pride for us! Antonio will be thrilled to receive your special mention. He and the entire team strive to provide attentive and thoughtful service, and it’s wonderful to know that it made a difference in your stay.
While we're not located in the very heart of the city, we're glad to hear that you found the drive and nearby parking convenient for visiting the main attractions. We hope to welcome you and your wife back again on your next visit to the area!
Warm regards,
Simone Abedini
Front Office Manager
Hilton Garden Inn Milan North
Kommentar: 6 maj 2025
Välkommen till Italien!
Jag ger det fem stjärnor, även om jag i slutet av min recension, kommer jag att förklara varför jag är frestad att ge det 4 .
Vid ankomsten från ett utlandsflyg, fick vi en tidig incheckning vid middagstid. Jag hade tidigare kontaktat hotellet och hade begärt detta och var mycket glad att de gjorde detta boende. Vårt rum var rent och servades dagligen.
Personalen var alltid hjälpsam och professionell.
Vi valde frukostplanen och var nöjda med servicen och kvaliteten på maten. Det var ett härligt sätt att börja dagen. Vi åt också på deras restaurang tre gånger under vår vistelse. Maten och servicen var utmärkt, och det erbjöd ett lugnt andrum från staden. Det finns begränsade restauranger i närområdet.
Som tidigare nämnts ligger hotellet en kort bit från närmaste tunnelbanestation. Vi använde denna form av transport flera gånger, och det har en direkt linje till Duomo stopp. Du kommer att behöva överföra till andra intressanta platser, inklusive centralstationen, men när du räknar ut det, blir det enkelt. Köp tre dagars tunnelbanekort för bättre ekonomi. Genom att använda tågtransport på centralstationen kunde vi besöka många underbara städer i den närliggande regionen.
Vi hade ett problem vid ankomsten till hotellet, och vi tar fullt ansvar. Vi publicerar detta som en varning till andra. Taxipriset från flygplatsen till fastigheten är satt till en fast taxa på 140 euro. Som ett sätt att sänka kostnaden kan du ta en buss shuttle från flygplatsen till centralstationen, till en kostnad av 10 euro per person. Därifrån kan du ta en taxi till hotellet för 30 - 35 euro. Vi hade kontaktat hotellet och hade verifierat detta pris. Vid landning på flygplatsen hittade vi lätt bussbussen och gick ombord. Vi har gjort detta i andra städer. När vi lämnade skytteln gjorde vi ett nybörjarmisstag - återigen, helt och hållet vårt fel. Vi var trötta, jet - laggade, och tänkte inte. Flera personer kom fram till dörrarna till bussen, som erbjöd "taxiresor". Vi anställde snabbt en sådan person. Han tog vårt bagage och vi följde efter honom. För sent insåg vi att vi inte satt i en officiell taxi. Vi kom överens om ett pris på 35 euro till hotellet. Han tog oss till Hilton Garden Inn, och när vi betalade honom, krävde han 70 euro. Vi blev lurade!
Det var då vi också insåg att hotellet är gated. Vi var på utsidan av porten, och fastigheten ligger på en sidogata. Det fanns ingen i sikte. Hade vi kört fram till huvuddörren till ett hotell inför personalen tvivlar jag på att han hade klarat det här. Så det som var utformat som säkert blev osäkert. Vi var väldigt sårbara, trötta seniorer. Då visste vi inte ens var porten och summern var. Han tog våra pengar och stack snabbt. Vi gav den till honom, för vi var rädda för vad han annars skulle göra. Då hade han fortfarande vårt bagage. Jag måste påpeka att vi har varit i Europa många gånger, och detta är vår tredje resa till Italien. Vänligen, om du tar flygbussen, sätt dig inte i något annat fordon än en auktoriserad taxi. De är vita och tydligt märkta! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Naturligtvis, när vi åkte till flygplatsen, tog vi en auktoriserad taxi. Det var värt pengarna! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Återigen, detta är inte hotellets fel, men jag tror att utformningen av inträde är bristfällig.
Kommentar: 9 apr. 2025
Hemsk service, det verkar som om det inte finns några människor som arbetar på hotellet. Rummen var illaluktande
Det fanns inte tvål i mitt rum och efter att jag meddelat det, förväntade jag mig tvål efter städning av rummet, men fortfarande fanns det ingen tvål.
Det finns ett gym, och varje gång jag gick, var vattentanken tom.
Svar från hotellet
Kommentar: 19 april
Thank you for the feedback about your recent stay. We are very sorry your experience did not offer you the quality of service you deserve.
We regret that the first room you were assigned had an unpleasant smell,and the second room also did not meet your standards. Our goal is always to ensure our guests feel comfortable,and we apologize if we feel short in this regard.
We are particularly sorry to hear about the missing soap in your bathroom. While we appreciate you informing the reception,we sincerely apologize for the delay in delivering the item to your room. This is not the level of service we strive to provide, and we are addressing this internally to avoid similiar situations in the future.
Regarding the water dispenser in the gym,we understand how frustrating it can be find it empty.
We have reminded our staff to monitor it more frequently and ensure it is always refilled promptly for our guest's use.
Thank you for the feedback and we would be grateful for the opportunity to offer you a better experience should you decide to return.
Kind Regards,
Simone Abedini
Front Office Manager
Hilton Garden Inn Milan North
Plats
Via Lucio Giunio Columella 36 , Municipio 2, Milano, 20128, Italien|6,58 km från stadscentrum
10 saker att görainom 2,67 km
Transportinom 5,35 km
Flygplatsinom 9,19 km
Incheckning och utcheckning
Checka in från:
14:00
Checka ut före:
12:00
Bra att veta
Barn är välkomna på detta hotell
Kontakta hotellet för mer information om att lägga till extrasängar.
Kontakta hotellet för mer information om att lägga till en spjälsäng.
Husdjur tillåtna mot extra debitering
Frukost tillgänglig
Frukostmeny
Buffé
Frukostalternativ
Västerländsk frukost
Frukostpris
190 SEK (≈EUR 17)/person
Cash