Om Skyscanner

Skyscanner är en ledande global resesökmotor. Det är en plats där människor inspireras till att planera och boka resor till de bästa priserna, med flera miljoner olika valmöjligheter till hands.

Vi är opartiska och gratis att använda, vilket gör att 80 miljoner människor använder oss varje månad för att jämföra flyg, hotell och hyrbil.

Vårt framgångskoncept är en unik teknologi som kopplar samman användare med allt som reseindustrin har att erbjuda. Vi står dessutom bakom resesökningar hos mer än 1200 partners.

Vi är ett snabbt växande företag med ett simpelt mål: att inspirera resenärer världen över och göra resande ännu enklare med hjälp av högklassig teknologi.

Vår prisbelönta app har mer än 70 miljoner nedladdningat. Vi är globala men ändå lokala, och våra produkter finns på mer än 30 språk och 70 olika valutor.

Skyscanner grundades 2003 och har mer än 1000 anställda, med kontor i Barcelona, Beijing, Budapest, Edinburgh, Glasgow, London, Miami, Palo Alto, Shenzhen, Singapore och Sofia. Skyscanner är en del av Ctrip.

Skyscanner är alltid gratis och vi tar inte ut några avgifter från våra användare. Vi jobbar med flygbolag och resebyråer på många olika sätt: vissa partners ger oss kommission för varje bokning som görs genom oss, eller för varje besökare som vi skickar vidare till deras sida. Andra annonserar på Skyscanners sida eller app. Vi är alltid tydliga med vad som är reklamså att våra användare vet vad som är vad.