Du kanske har märkt att det ser lite annorlunda ut här. En ny logga. Ett nytt typsnitt. Ett nytt färgschema.
Men något som aldrig förändras är vår strävan att sätta er ‒ våra resenärer ‒ främst. Det kommer alltid att vara centralt för oss som företag.
Vårt nya varumärke representerar denna grundvärdering och vårt uppdrag: att leda hela världens övergång till ett modernt och hållbart resande.
Genom att göra det rätta. Förenkla resandet. Överträffa dina förväntningar. Hjälpa dig att välja de allra bästa resealternativen. Se framåt ‒ långt bortom hur vi planerar, bokar och tänker om resor idag.
Att göra det rätta innebär också att ta hand om vår planet och se till att vi alla kan fortsätta att glädja oss åt den i generation efter generation. (Vi erbjuder redan alternativ som hjälper dig att välja mer hållbara resor, och det är bara början!)
För vi tror på att resandet har kraften att förändra oss. Och vi har kraften att förändra resandet.
Följ med oss på nästa etapp på vår resa.
Allt du behöver veta om Skyscanner.
De orden är hörnstenarna i vårt varumärke, och i fortsättningen kommer du att märka att de präglar vårt utseende och allt vi säger och gör.
Vi börjar med vår nya logga. Tänk på den som en visuell symbol för det vi tror på. Först och främst har vi soluppgången och den positiva inverkan vi vill ha på resornas värld. Men här ryms även fyra element som reflekterar uppdraget för vårt varumärke – optimism, hållbarhet, idéer, platser att upptäcka – och hur vi erbjuder dig detta.
För att matcha känslan av glädje och äventyr har vi ett nytt färgschema som är inspirerat av allt vår planet har att erbjuda. Vår palett är uppbyggd kring en djärv huvudfärg ‒ Sky Blue ‒ som representerar klarhet och optimism.
Paletten kompletteras sedan med varma färger som representerar de rika nyanser som återfinns i myllrande storstäder såväl som i orörda naturlandskap. Tillsammans hyllar de skönheten i vår värld och påminner oss om att den måste skyddas, så att vi alla kan fortsätta att utforska den.
Den klara, strålande himmel som vi ser över hela världen.
Monteverde är en stad i Costa Ricas bergstrakter, känd för molnhöljda skogar med rik biologisk mångfald.
Glencoe är en by i de skotska högländerna, berömd för sitt gröna landskap och sina berg.
Saganos bambuskog är en vidsträckt park i de västra utkanterna av Kyoto, Japan.
Calcutta är huvudstaden i delstaten Västbengalen i Indien, berömd för sina färggranna blomstermarknader.
I Saharaöknen finns Erfoud, en oasstad i regionen Drâa-Tafilalet i östra Marocko.
Bagan är en uråldrig stad i centrala Myanmar, känd för sitt utsmyckade tempel och sina gyllene solnedgångar.
Staden Buñol i den spanska regionen Valencia är känd för La Tomatina, den årliga festivalen där det kastas tomater.
Den historiska staden Petra i södra Jordanien är berömd för templet som huggits ut direkt ur sandstensklippan.
Nara är ett område på södra Honshu i Japan, omtalat för körsbärsträdens årliga blomning.
Abisko i Sverige anses ha riktigt goda förutsättningar för norrskensupplevelser.
Böljande lavendelfält kan du se i kommunen Valensole i Alpes-de-Haute-Provence i Frankrike.
Tochigi är ett område i Japan som är känt för blomsterparken Ashikaga, där du hittar över 350 blåregnsträd.
I Panjin i Kina hittar du den Röda stranden bland våtmarkerna med djupröda amarantväxter.
I saltsjön Lake Hillier i Väst-Australien är vattnet alldeles rosa.
Pink Beach, på Harbour Island i Bahamas, är framförallt känd för sin skära sand.
Vi har även ett nytt typsnitt (som heter ”Relative”, ifall du undrar). Tydligt och enkelt, precis som vi vill att allt vi gör ska vara.
Book
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Medium
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Bold
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Black
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Fotografier hjälper oss att både informera och inspirera dig – att visuellt ta dig med till fjärran platser och samtidigt återge människor och platser på ett realistiskt sätt. På så sätt kan vi förmedla komplexa budskap med en enda uttrycksfull bild.
Vi är mycket stolta över vårt nya utseende och vårt härliga illustrationsteam! Långa skuggor som visar varifrån ljuset kommer finns alltid med – det knyter an till vår nya logga som representerar solen.
Ikoner spelar en avgörande roll för vårt varumärke. De vägleder dig genom den komplexa information som visas på vår webbplats och i vår app, så att du snabbt kommer dit du vill.