Karta

Singapore Airlines

Singapore Airlines grundades 1947 och flyger idag till 64 destinationer i hela världen. Flygbolaget är ett av de mest prisbelönta och har bland annat utsetts till världens bästa flygbolag och även vunnit ”bästa business class”. Singapore Airlines har sin hub och bas på Singapore Changi Airport och en flotta som i dagsläget består av 110 flygplan. Flygbolaget har ungefär 24 000 anställda och ingår i Star Alliance.

*Informationen är från september 2017.

Varför flyga med Singapore Airlines?

Så checkar du in

Singapore Airlines erbjuder flera incheckningsalternativ för sina passagerare; incheckning online, via mobilen och via incheckningsautomater eller incheckningsdiskar på flygplatsen. Incheckning online är tillgänglig från 48 timmar till 1,5 timmar innan flygets avgång. Boardingkortet kan skrivas ut eller laddas ner på mobilen.

Bagage och avgifter

Passagerare i Economy Class och Premium Economy Class får ta med ett handbagage på max 7 kg och med maxmåttet 115 cm (höjd+bredd+längd) ombord. De som reser i First Class, Suites och Business Class får ta med två handbagage med samma maxvikt och mått. Utöver detta får ett personligt föremål, exempelvis en handväska eller portfölj, tas med ombord. Det personliga föremålet får inte vara större än 40x30x10 cm. Singapore Air har en generös bagagepolicy och incheckat bagage ingår i samtliga biljettklasser. Till exempel får passagerare i Economy Class checka in 30 kg bagage på samtliga flyg (ej till USA). Medlemmar i Star Alliance Gold får checka in 20 kg extra.

Platser

En särskild sittplats ombord kan väljas i samband med bokningen och fram till incheckning. För passagerare i Economy och Premium Economy tillkommer en avgift på mellan 20 och 100 USD beroende på flyglinje.

Bokningsavgifter

Inga bokningsavgifter tillkommer vid bokning online. Vid bokningar genom resebyrå eller över telefon tillkommer en serviceavgift på mellan 25 USD upp till 400 USD beroende på det land där bokningen görs.

Förfriskningar ombord

Singapore Airlines matservering ombord är prisbelönt och håller hög standard i samtliga klasser. Köket är inspirerat av både asiatiska och internationella rätter och skapat speciellt för att reflektera de regioner som flygbolaget flyger till. Under längre flygningar serveras snacks och mellanmål. Specialkost och barnmenyer finns att beställa. Singapore Airlines serverar alkoholhaltiga drycker ombord på sina flygningar.

Punktlighet

Singapore Airlines är ett av världens mest punktliga flygbolag. Under augusti 2017 var 84,87 procent av Singapore Airlines flyg i tid. Uppgiften baseras på 7404 flygningar.

Singapore Airlines

4,5/5
Baserat på 9087 omdömen

Vi betygsätter leverantörer baserat på användarfeedback om: pristillförlitlighet, avgifter, kundservice och hur användarvänlig leverantörens webbplats är.

Läs mer

Priser som visas på den här sidan är beräknade lägsta priser. Hittade under de senaste 45 dagarna.